A svéd Abu Garcia márka története 1921-ig nyúlik vissza. A vállalat kezdetben speciális órákat és taxamétereket gyártott, de a második világháború kitörése után jelentősen csökkent az érdeklődés és a kereslet e kiegészítők vásárlása iránt. Ezért a márka alapítói úgy döntöttek, hogy szakmát váltanak, és új márkanevet választanak. Ezeknek az eseményeknek köszönhetően a vállalat a halászati kiegészítők gyártására összpontosított, ami világméretű sikert hozott számára. Ma az Abu Garcia termékeket a profi horgászok a világ minden táján használják.
A márka már 1941-ben bemutatta az első Ambassadeur® horgászorsót, amely forradalmasította a termék gyártásának későbbi megközelítését. Ez az esemény megnyitotta az utat a márka előtt, és lehetővé tette, hogy erős pozíciót alakítson ki a halászati iparágban. A következő években a vállalat kifejlesztette az ABU 444 és a Cardinal® orsókat is, amelyek sokáig népszerűek voltak a horgászvilágban.
Az innovatív technológiák folyamatos fejlesztésének köszönhetően a márka képes volt jelentősen bővíteni üzleti tevékenységét és folyamatosan fejleszteni termékeit. 2013-ban megalkották a Revo Low Profile tartozékcsalád továbbfejlesztett változatát, amely kompaktabbá és kényelmesebbé vált. A márka speciális botokat, orsókat, horgászfelszereléseket és egyéb, a horgászat során szükséges kiegészítőket kínál. Az Abu Garcia márka főbb termékcsaládjai közé tartozik a Zenon, a Jordan Lee, a Max, az Abu 100 és a Cox and Carson.