A The North Face outdoor márka eredete 1966-ra nyúlik vissza, amikor az alapítók, Douglas és Suzie Tompkins úgy döntöttek, hogy létrehoznak egy kis boltot, ahol hegymászófelszereléseket árulnak. Csak néhány évvel később, amikor Kenneth Klopp csatlakozott a csapathoz, kezdte el a vállalat saját kültéri kiegészítőinek gyártását, és lassan erős piaci pozíciót kezdett kiépíteni.
A The North Face 1969-ben dobta piacra első úttörő termékét, a praktikus zsebekkel ellátott Ruhstac hátizsákot. Nem sokkal később egy másik ikonikus termék, az Oval Intention, egy olyan sátor került piacra, amely ellenállt az erős széllökéseknek. Az 1980-as és 1990-es évek fordulóján a gyártó a síelőknek és snowboardosoknak szánt ruházati vonalat is elindított, amely ma is nagyon népszerű. A márka folyamatosan új szabványokat állít fel a gyártásban és modern trendeket teremt.
A The North Face számára fontos, hogy javítsa termékeit, és olyan innovatív technológiákat fejlesszen ki, amelyek javíthatják az adott termék teljesítményét. Ezért a márka már 1976-ban megnyitotta saját laboratóriumát, ahol képzett mérnökök és tervezők dolgoznak. Itt fejlesztették ki az első anyagokat a vízálló GORE-TEX® membrán és más technológiák, mint például a FUTURELIGHT™, FlashDry™, WINDWALL® és Vectiv™ felhasználásával. Az évek során a The North Face a sportcikkipar egyik vezető márkájává vált, termékpalettáján praktikus outdoor kiegészítők, technikai ruházat, valamint túra- és hegymászó lábbelik szerepelnek.
1997 óta a márka mottója a "Never stop exploring". Ez a mottó vezérelte a vállalatot a megalakulása óta, és lehetővé tette számára, hogy új gyártási kompetenciákat fejlesszen ki. Ráadásul a The North Face csapata olyan outdoor-rajongókból áll, mint Sally McCoy, aki az 1970-es években megmászta a világ legmagasabb csúcsát, a Mount Everestet (8848 m).