A Spalding márka története 1876-ig nyúlik vissza, amikor az alapító Albert Goodwill Spalding, a híres amerikai baseballjátékos gyakorlati tudását felhasználva kifejlesztette az első terméket - a baseball-labdát, amely végleg meghódította a sportpiacot, és a következő évtizedekben a gyártás mércéjévé vált. Alig egy évtizeddel az úttörő találmány után a márka az Egyesült Államok egyik legnagyobb baseballütő-gyártójává válik, és lassan világszerte népszerűvé válik. 1894-ben a Spalding kibővíti termékpalettáját kosárlabdákkal, majd egy évvel később a röplabdákkal, amelyek gyorsan meghódítják a sportipart.
Az 1930-as években a Spalding márka látványos sikereket ér el. Az összetett bőrből készült kosárlabdája az NBA hivatalos labdája lesz. Ez az esemény meghozza a vállalat világhírnevét, és termékeit a legprofibb sportolók kezdik használni.
A 2000-es évek eleje a márka folyamatos növekedésének és új technológiai megoldások kifejlesztésének időszaka volt. Ekkor mutatta be a Spalding gyártó az integrált Micro-Pump® és Infusion rendszerrel kifejlesztett labdát. 2006-ban bevezették a NEVERFLAT Spalding légmentes kosárlabdát, amely legalább egy évig megőrzi a felfújtsági szintjét. Ez egy úttörő felfedezés volt, amely kijelölte az utat a további golyótervezéshez. 2008-ban a vállalat elindította a legfiatalabb felhasználóknak szánt termékcsaládját, a GEAR Rookie-t, amely a gyermekek termetéhez és képességeihez igazodó speciális játékkiegészítőket tartalmaz.
Az évek során a Spalding márka hihetetlen sikereket ért el, és az egyik vezető sportszergyártóvá vált. Termékeit érdemes választani mind a csapatsportok útjának kezdetén, mind pedig haladó játékosként.