Az olasz Fila cég története 1911-ig nyúlik vissza, amikor négy testvér úgy döntött, hogy saját márkát alapítanak, amely sportruházat és lábbelik gyártására szakosodott. Kezdetben sí alsóneműket gyártottak, de hamarosan más termékekkel is terjeszkedni kezdtek, és bevezették a ma már ikonikus "Apucipő" modellt. Ez a pillanat áttörést jelentett a márka fejlődésében, és lehetővé tette, hogy a legjobb sportruházat- és cipőgyártók közé sorolják. Az 1980-as években a márka az ütősportok kiegészítőinek gyártására is szakosodott, és ebben az ágazatban is elismert.
A Fila cipők 1995-ben váltak híressé hip-hop körökben, és alig egy évvel később kezdődött az úgynevezett "csúnya cipők" népszerűsége, amelyeket bizonyos értelemben szintén a Fila márka népszerűsített. Bemutatták a "Fila Disruptor" cipőt, amely gyorsan meghódította a sportpiacot.
2011-ben a márka elkezdett terjeszkedni a külföldi piacokon, és szinte az egész világon felismerhetővé vált. Ekkor vásárolta meg a Titleist márkát is, amely golfkellékeket gyárt.
A Fila termékeit kiváló minőségű kivitelezés jellemzi, valamint rendkívül funkcionálisak és esztétikusak. A márka egyedi dizájnjellemzői világszerte elnyerik a felhasználók szívét. A Fila termékekben alkalmazott technológiai megoldások jelentősen növelik a cipők ütéscsillapító tulajdonságait, így azok ideálisak mind az igényes edzésekhez, mind a mindennapi fizikai tevékenységekhez.