A JBL márka története 1928-ig nyúlik vissza, amikor az alapító James Bullough Lansing hangrendszert tervezett a világ első hangos mozifilmjéhez. Ettől kezdve Lansing maga is hírnévre tett szert, amit arra használt fel, hogy 1946-ban létrehozza saját, otthoni audio rendszerekre specializálódott márkáját. A JBL márka első áttörését a D 101 hangszóró és mélysugárzó kifejlesztése jelentette. 1955-ben a gyártó bemutatta az úttörő Hartsfield hangszórórendszert, amely új minőségi szabványokat állított fel. Ezek az események segítettek a JBL-nek abban, hogy a hangtechnikai berendezések egyik vezető gyártójává váljon.
Az évek során a JBL folyamatosan fejlődött és fejlesztette a legmodernebb technológiai rendszereket, amelyek jelentősen javították a berendezések teljesítményének minőségét és hatékonyságát. A márka például 1969-ben kezdte el használni hangszóróiban a monitortechnológiát, amely csak néhány évvel később került be a világ hangstúdióiba. Az 1980-as években a JBL az otthoni hangszórókban is titánium dóm rendszert kezdett használni, a 2000-es évek elején pedig kifejlesztette a JBL Pro - Differential Drive® Design-t, amely jelentősen javította a mélysugárzó vezérlését.
A JBL egy úttörő vállalat, amely a kezdetektől fogva a folyamatos fejlesztésre összpontosított, folyamatosan javítva technológiai megoldásait. Ma a JBL egy legendás márka, amely több mint 90 éve van jelen a piacon, és a világgal megosztja a legjobb minőségű hangszórókat, fejhallgatókat és egyéb, mindennapi használatra szánt audioberendezéseket.