Az ikonikus flip flopot 1958-ban alkotta meg a Havaianas, egy brazil flip flop márka, amelyet a japán Zori szandál ihletett vékony rizsszalma talpával és szövet pántokkal. A Havaianas flip-flopok a rizsszemek formáját használják a talp textúrájaként, ami kényelmet, tartósságot és sokoldalúságot eredményez.
A szegénységgel kapcsolatos kezdeti vonakodás a flip-flopok viselésétől mára kultikus trenddé vált, amelyet nem csak a strandon vagy a medencénél lehet látni. A gumitalpú szandálok a színek és minták széles választékának és a viselési kényelemnek köszönhetően sokféle öltözék részévé váltak.
Az 1990-es évek elején nagy változás következett be a márka fejlődésében, amely addig csak egy stílust kínált - Tradicional (a talp felül fehér volt, és az alatta lévő csíkok színével megegyezett). Miután megfigyelték, hogy a szörfösök hogyan váltanak színesebb stílusokra (elválasztották a csíkokat a talptól, és a talpat fejjel lefelé fordították), a Havaianas tervezői megalkották az új Top modellt négy színben: fekete, királykék, lila és rózsaszín (a Top termékpaletta ma már több mint 15 különböző színt tartalmaz).
Jelenleg a Havaianas a világ vezető szandálpiaca, évente több mint 252 millió párat ad el több mint 100 országban. A vállalat központja a brazíliai Sao Paulóban található, regionális irodái Los Angelesben, Madridban és Hongkongban vannak. A márka elkötelezett a fenntarthatóság és az ökológia mellett (a gyártási folyamatból visszamaradó összes anyagot újrafelhasználják vagy újrahasznosítják). A Havaianas a flip flopokon kívül strandtáskákat, törölközőket, espadrillókat és kisebb kiegészítőket is gyárt.