A Diadora története 1948-ig nyúlik vissza, amikor az olaszországi Caerano di San Marco városában egy igazi műhely indult, ahol kézzel készítették a piacon kapható legjobb túra- és munkacipőket. A sportcipőgyártás, amelyben a vállalat ma már világelső, 1971-ben kezdődött. Az 1970-es években fejlődött ki a professzionális sport és a sportmarketing új koncepciója, ami ahhoz a döntéshez vezetett, hogy a különböző sportágak vonzó bajnokait márkanagykövetként alkalmazzák. Ezek közé tartozott Björn Rune Borg teniszező, Ayrton Senna Forma-1-es pilóta, Marco Lucchinelli motorversenyző, Giuseppe Gentile atléta, Marco Aurelio Fontana kerékpáros, valamint Roberto Baggio és Francesco Totti labdarúgók. 2004-ben a Diadora megalkotta a Hidden Power technológiát (gyorsan száradó szálak), amely az egyik első alapréteg termékcsalád volt a piacon.
Az olasz márka elkötelezett a családi hagyományok, a fenntarthatóság és a környezetvédelmi intézkedések mellett, például: a Heritage vonal doboza a tengeri környezetből begyűjtött felesleges hínárból nyert papírból készül, a Diadora üzletek pedig 100%-ban újrahasznosított papírból készült, vízszínű nyomatokkal ellátott vásárlókat kínálnak.
A Diadora a világ egyik vezető sportcipő és sportruházat, valamint a futáshoz, teniszhez, fitneszhez vagy labdarúgáshoz való kiegészítők terén. Termékeiben innovatív technológiákat alkalmaz, valamint a hagyományos megoldások továbbfejlesztésével maximalizálja az egyes mozgások teljesítményét, többek között: DD Anima, Dia Dry, Dia Reflective Zone, Dia Breath, OrthoLite, Primaloft, Dia Fit vagy Blushield.