Az amerikai Black Diamond márka kezdetei 1957-re nyúlnak vissza, amikor az alapító, Yvon Chouinard úgy döntött, hogy speciális hegymászófelszereléseket gyárt. Kezdetben horgok voltak, de a márka folyamatosan fejlődött, és új termékekkel bővítette a választékát, mint például a barátságok és a csontok, amelyek a sziklamászás nem invazív formáját jelentik. A vállalat folyamatosan fejlesztette gyártási rendszereit és innovatív technológiai megoldásait különböző termékeihez, ami az évek során hozzájárult ahhoz, hogy erős pozíciót építsen ki a sportiparban.
A Black Diamond fő tevékenysége a hegymászófelszerelések gyártása. Annak érdekében, hogy a felhasználónak magas szintű biztonságot garantáljon, a vállalat gondoskodik arról, hogy minden egyes terméket alaposan teszteljenek, mielőtt forgalomba kerül. Ennek köszönhetően a piacon csak olyan bevált termékek kerülnek forgalomba, amelyeket kiváló tartósság jellemez.
A márka csapata olyan szakemberekből áll, akik egyszerre a hegymászás szerelmesei és a Black Diamond által gyártott felszerelések napi szintű felhasználói. Képesek gyakorlati tudásukat a legkorszerűbb kiegészítők kifejlesztésébe átültetni, amelyek a hegymászó edzés kiváló hatékonyságát eredményezik.
A márka termékeiben használt speciális technológiák közé tartozik a FlickLock, azaz a túrabotok zárórendszere, a lavinaruckzsákokban használt JetForce és az airNET, amely biztosítja a hegymászó hevederek könnyűségét és tartósságát. Jelenleg a Black Diamond márka széles kínálatában olyan hegymászófelszerelések szerepelnek, mint a tüdők, hevederek, lavinaérzékelők, expressz övek, de a túrázás során hasznos egyéb termékek (túrabotok, zseblámpák) és technikai ruházat is.