Az Asics japán márka eredete 1949-re nyúlik vissza, amikor az alapító, Kihachiro Onitsuka, akit a sportos életmód népszerűsítése vezérelt a fiatalok körében, úgy döntött, hogy kosárlabdacipőket, később pedig más sportágakhoz való modelleket is gyártani kezd. A márka első áttörést hozó terméke egy olyan cipő volt, amelynek különleges talpa egy polip tapadókorongjára hasonlított. A cipő kiváló párnázottsággal rendelkezett, valamint tapadást és stabilitást biztosított. Alig egy évvel a találmány után a Boston Maraton győztese ebben a cipőben ért elsőként célba. Azóta a márka folyamatosan növekszik, és egyre ismertebbé vált az egész világon. A vállalat már az 1960-as években elkezdte forgalmazni termékeit a külföldi piacokon, többek között az Egyesült Államokban, ahol nagy népszerűségre tett szert.
Az Asics a saját technológiai rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyeket következetesen alkalmaz minden termékénél. Az 1980-as években létrehozták a márka fejlesztési és kutatási központját, ahol többek között úttörő sportcipőmodelleket fejlesztettek ki a nők számára, valamint az Asics Gel technológiát, amelynek lényege, hogy a cipőkben gélbetétet használnak a párnázás javítása érdekében a fizikai aktivitás során.
Jelenleg a márka széles választékában futók, kosárlabdázók, röplabdázók, teniszezők és más csapat- és egyéni sportágak játékosai számára készült speciális lábbelik szerepelnek. Ezenkívül a márka különböző fizikai tevékenységekhez is gyárt ruhákat. Az Asics egy hagyományokkal rendelkező vállalat, amely története során jelentősen fejlődött, és mára a világ egyik legnagyobb sportkellék-gyártójává vált.