A Giro olasz márka története több mint 30 évre nyúlik vissza, és Jim Gentes alapította, aki a tervezés megszállottja volt, és a kerékpározás szerelmeseinek kielégítetlen igényeire válaszolt. A vállalat azt állítja, hogy: "Amíg Ön arra törekszik, hogy gyorsabb, nagyobb és jobb legyen, addig mi legyártjuk az ehhez szükséges felszerelést".
A legapróbb részletekre való odafigyelés a Giro egyik legfontosabb megkülönböztető jegye. A megfizethető sisaktól kezdve a mezek illeszkedésén és anyagán át a Switchblade kattanásáig, amikor az állkapocs működik.
1985-ben megalkották az első Advantage™ sisakot, amelyet triatlonisták számára terveztek; két évvel később a Tour de France-on az új aerodinamikai felszerelések (köztük az Aerohead™ sisak) fiatal amerikai úttörője nyolc másodperccel megnyeri a háromhetes versenyt; 1992-ben pedig a márka megalkotta a széles kupaknyílású moduláris vizespalackot ("pop-top" palack), amely kerékpáros ikon lett.
Az olasz gyártó olyan áttöréseket is produkált, mint a Roc Loc® állítógomb a sisak jobb stabilitásáért a gyökereken és sziklákon, a freeridereknek szánt teljes arcú moduláris sisak, a szellőzőnyílásokkal ellátott könnyű hósisak, a Manifes™ cserélhető lencsés szemüveg, a kerékpáros bakancsok, amelyek kiemelkednek illeszkedésükkel, kényelmükkel és alkalmazkodóképességükkel, vagy az Aether MIPS sisak, amely szellős, nyitott kialakítással és MIPS Spherical technológiával jobb fejvédelmet nyújt a kerékpárosoknak.
Manapság a Giro nem csak sisakokat, hanem speciális kerékpáros cipőket, funkcionális ruházatot férfiak, nők és gyermekek számára, valamint olyan kiegészítőket, mint az MTB szemüvegek, kesztyűk, vizes palackok vagy sapkák.